Najwyższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży liderów brytyjskich list (stan na 10.09.2015 r.)

Od 62 notowań The UK Singles Chart o pozycji na liście obok wyników sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii decyduje streamingowy ekwiwalent sprzedaży (100 odtworzeń utworu w brytyjskich serwisach streamingowych stanowi równowartość 1 sprzedanej jego kopii w tym regionie). Pierwsze notowanie sprzedażowo-streamingowej listy singli ukazało się dnia 6 lipca 2014 r.

Najwyższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży lidera The UK Singles Chart (ranking uwzględnia notowania listy od 06.07.2014 r. do 04.09.2015 r.):

5. OMI „Cheerleader” (not. z 17.05.15) (3. tydz. na #1) – 31 590 kopii
4. Justin Bieber „What do you mean?” (not. z 04.09.15) – 32 042 kopie
(ex aequo) OMI „Cheerleader” (not. z 10.05.15) (2. tydz. na #1) – 32 042 kopie
3. OMI „Cheerleader” (not. z 03.05.15) (1. tydz. na #1) – 35 324 kopie
2. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth „See you agian” (not. z 19.04.15) (1. tydz. na #1) – 36 771 kopii
1. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth „See you again” (not. z 26.04.15) (2. tydz. na #1)37 191 kopii (czyli ok. 3 719 100 odtworzeń w ciągu tygodnia)

Najwyższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży lidera The UK Singles Chart tylko w drugiej połowie 2014 r.: Mark Ronson feat. Bruno Mars „Uptown funk!” (not. z 28.12.14) (2. tydz. na #1)24 963 kopie (po raz pierwszy lider listy uzyskał wtedy ekwiwalent sprzedaży przekraczający 20 tysięcy kopii).

Najniższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży lidera The UK Singles Chart (ranking uwzględnia notowania listy od 06.07.2014 r. do 04.09.2015 r.): Band Aid 30 „Do they know it’s Christmas? (2014)” (not. z 23.11.14) – 1 kopia (utwór nie był wówczas ogólnie dostępny w serwisach streamingowych, a liczba odtworzeń była najpewniej limitowana).
 

 
Od pół roku na potrzeby The UK Albums Chart do wyników sprzedaży fizycznej i cyfrowej albumów w Wielkiej Brytanii doliczany jest streamingowy ekwiwalent sprzedaży. W jaki sposób jest liczony, wyjaśniłem tutaj. Przypomnę, że algorytm jest taki:

1) The Official Charts Company bierze pod uwagę tygodniową liczbę odtworzeń 12 najczęściej słuchanych w streamingu utworów pochodzących ze standardowego wydania danego albumu.
2) Następnie wylicza średni ich wynik.
3) Później – do poziomu tego uśrednionego wyniku – uszczupla liczbę odtworzeń wygenerowaną przez 2 najpopularniejsze utwory z albumu.
4) Tak otrzymany rezultat dzieli przez 1000.
5) Otrzymany wynik dodaje do tygodniowego wyniku sprzedaży fizycznej i cyfrowej albumu.

Pierwsze sprzedażowo-streamingowe notowanie brytyjskiej listy dedykowanej albumom ukazało się dnia 1 marca 2015 r.

Najwyższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży lidera The UK Albums Chart (ranking uwzględnia notowania listy od 01.03.2015 r. do 04.09.2015 r.):

5. Mumford & Sons „Wilder mind” (not. z 10.05) (1. tydz. na #1) – 3 470 kopii
4. Jess Glynne „I cry when I laugh” (not. z 28.08) – 3 523 kopie
3. Sam Smith „In the lonely hour” (not. z 15.03) (8. tydz. na #1) – 3 611 kopii
2. Kendrick Lamar „To pimp a butterfly” (not. z 22.03) – 3 722 kopie
1. The Weeknd „Beauty behind the madness” (not. z 04.09)5 085 kopii

Najniższy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży lidera The UK Albums ChartJosh Groban „Stages” (not. z 26.04) – 41 kopii