Raport z Wielkiej Brytanii: notowania z 24.07.2015 r. [tydzień 30/2015]

Autorski komentarz do notowań The UK Singles Chart i The UK Albums Chart opublikowanych przez The Official Charts Company dnia 24 lipca 2015 r. (wersja skrócona).

Katalog opublikowanych dotychczas przeze mnie raportów z Wielkiej Brytanii: zobacz.
 

THE UK SINGLES CHART

  • Top 10

Top 10 notowania The UK Singles Chart z dnia 24 lipca 2015 r.:
(dane liczbowe uwzględniają sprzedaż cyfrową i fizyczną utworów + streamingowy ekwiwalent)

10. Avicii „Waiting for love” (2 tyg. w top 10) (↓ z #6) – 38 659 kopii
9. OMI „Cheerleader” (14 tyg. w top 10) (↔) – 38 893 kopie
8. Walk The Moon „Shut up + dance” (7 tyg. w top 10) (↔) – 41 191 kopii
7. Calvin Harris + Disciples „How deep is your love” (N) – 41 703 kopie
6. Sam Feldt feat. Kimberly Anne „Show me love” (2 tyg. w top 10) (↓ z #4) – 42 962 kopie
5. John Newman „Come and get it” (N) – 44 226 kopii
4. David Zowie „House every weekend” (3 tyg. w top 10) (↑ z #5) – 47 568 kopii
3. Years & Years „Shine” (3 tyg. w top 10) (↓ z #2) – 55 799 kopii
2. Lost Frequencies „Are you with me” (5 tyg. w top 10) (↑ z #3) – 58 885 kopii
1. Little Mix „Black magic” (2 tyg. w top 10) (↔)65 720 kopii (tradycyjna sprzedaż: 46 922 kopie, streaming: 18 798 kopii)
 

 
Utwory, które opuszczają top 10:

– na #11 – Tinie Tempah feat. Jess Glynne „Not letting go” (4 tyg. w top 10) (↓ z #7),
– na #14 – Fifth Harmony feat. Kid Ink „Worth it” (2 tyg. w top 10) (↓ z #10).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego ekwiwalentu, lider listy pozostałby bez zmiany, a pozostałe pozycje w top 10 zajmowaliby: #2 John Newman, #3 Years & Years, #4 Lost Frequencies, #5 Calvin Harris i Disciples, #6 David Zowie, #7 Sam Feldt i Kimberly Anne, #8 Avicii, #9 Walk The Moon, #10 5 Seconds Of Summer „She’s kinda hot” (zamiast #18), a OMI zajmowałby #13.

W podsumowywanym tygodniu lider listy, singiel „Black magic” girlsbandu Little Mix, w streamingu zajmuje miejsce 6.

Dla Johna Newmana singiel „Come and get it” jest piątym utworem notowanym w top 10 (w tym gronie znajdują się aż 3 single, które dotarły na szczyt).

Dla Calvina Harrisa „How deep is your love” jest już dziewiętnastym utworem notowanym w top 10, a dla towarzyszącego mu w tym utworze producenckiego tria Disciples – pierwszym. Harris ma już w swoim dorobku 7 „numerów jeden”, w tym 1 nagrany wspólnie z Johnem Newmanem („Blame”).
 

  • Sytuacja poza top 10

Swoje najlepsze jak dotąd pozycje na liście osiągają single:

– The Score „Oh my love” (↑ z #47 na #43) (t.s.: #27),
– The Chemical Brothers feat. Q-Tip „Go” (↑ z #53 na #48) (t.s.: #32),
– Fetty Wap feat. Remy Boyz „679” (↑ z #87 na #63) (t.s.: #81),
Andy Grammar „Honey, I’m good.” (↑ z #82 na #65) (t.s.: #50),
Silentó „Watch me (whip/nae nae)” (powrót na #66) (wynik osiągnięty wyłącznie dzięki streamingowi),
– Pitbull feat. Chris Brown „Fun” (↑ z #71 na #68) (t.s.: #61).
Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson „Ain’t nobody (loves me better)” (↑ z #95 na #78) (wynik osiągnięty wyłącznie dzięki streamingowi).

W gronie nowości na liście dostrzeżemy:

– na #18 – 5 Seconds Of Summer „She’s kinda hot” (t.s.: #10),
– na #67 – Jess Glynne „Ain’t got far to go” (t.s.: #43),
– na #79 – Lethal Bizzle & Shakka „Playground” (t.s.: #51),
– na #85 – Galantis „Peanut butter jelly” (t.s.: #65),
– na #94 – Fetty Wap feat. Monty „My way” (t.s.: #59),
– na #99 – Major Lazer feat. Ellie Goulding & Tarrus Riley „Powerful” (t.s.: #99).

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. singlom: Rudimental feat. Anne-Marie & Will Heard „Rumour mill” (t.s.: #58), CHVRCHES „Leave a trace” (t.s.: #77)Will Young „Thank you” (t.s.: #87).
 

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Little Mix „Black magic” (3). Zobacz aktualne top 40: tutaj.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychLost Frequencies „Are you with me” (3) – ok. 2,5 mln odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii: 2 322 317 kopii (wynik o 157 613 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo4 947 093 kopii (co stanowi 68,05% całkowitego tygodniowego nakładu) (wynik o 175 398 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 494 709 300 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych.

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + streamingowy ekwiwalent): 7 269 410 kopii (wynik o 17 785 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Top 40 omówionego notowania odnaleźć można na stronie The Official Charts Companytutaj.

fot. okładka singla: John Newman „Come and get it” (johnnewman.co.uk)

 

THE UK ALBUMS CHART

  • Top 10

Top 10 notowania The UK Albums Chart z dnia 24 lipca 2015 r.:
(dane liczbowe uwzględniają sprzedaż cyfrową i fizyczną albumów + streamingowy ekwiwalent)

10. George Ezra „Wanted on voyage” (↔) – 4 053 kopie
9. Hozier „Hozier” (↑ z #11) – 4 113 kopii
8. Florence + The Machine „How big, how blue, how beautiful” (↔) – 4 909 kopii
7. Lionel Richie & The Commodores „The definitive collection” (↓ z #6) – 5 905 kopii
6. Taylor Swift „1989” (↓ z #5) – 8 238 kopii
5. Sam Smith „In the lonely hour” (↓ z #4) – 11 460 kopii
4. James Bay „Chaos and the calm” (↓ z #3) – 12 017 kopii
3. Tame Impala „Currents” (N) – 12 391 kopii
2. Ed Sheeran „x” (↔) – 13 518 kopii (w sumie: 2 303 164 kopie)
1. Years & Years „Communion” (↔) – 20 627 kopii (tradycyjna sprzedaż: 17 861 kopii, streaming: 2 766 kopii)
 

 
Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego ekwiwalentu, lider pozostałby bez zmian, a pozostałe lokaty w top 10 zajmowaliby: #2 Tame Impala, #3 James Bay, #4 Ed Sheeran, #5 Sam Smith, #6 Taylor Swift, #7 Lionel Richie i The Commodores, #8 Florence + The Machine, #9 Andrea Faustini „Kelly” (zamiast #14), #10 George Ezra, a Hozier zajmowałby #12.

„Communion” Years & Years jest dopiero trzecim albumem w tym roku, który na prowadzeniu utrzymuje się przez 2 kolejne tygodnie (po albumach Mumford & Sons i Muse). Na liście streamingowej „Communion” zachowuje 2. miejsce.

„Currents” jest trzecim albumem grupy Tame Impala i jej pierwszym albumem, który dociera do top 10. Debiutanckie „InnerSpeaker” (2010) dotarło tylko do miejsca 114., a album „Lonerism” (2012) – do miejsca 14.

Podczas gdy drugi album Eda Sheerana pt. „x” przekracza już próg sprzedaży rzędu 2,3 mln kopii, jego debiut, „+”, dołącza właśnie do grona wydawnictw z 2-milionowym nakładem w Wielkiej Brytanii, znajdując tam (włącznie z nakładem z podsumowywanego tygodnia) już w sumie 2 002 293 nabywców.

#1 na Albums Streaming Chart: Ed Sheeran „x” (16).
#1 na Compilations Chart (lista mierząca nakłady kompilacji utworów wykonywanych przez różnych artystów): „NOW that’s what I call summer party” (5).
 

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #14 – Andrea Faustini (pochodzący z Włoch uczestnik 11. brytyjskiej edycji „The X Factor”) „Kelly” (t.s.: #9),
– na #16 – Nick Jonas „Nick Jonas (t.s.: #11),
– na #17 – Jason Isbell „Something more than free” (t.s.: #14),
– na #56 – Future „DS2” (t.s.: #63),
– na #85 – Alan Jackson „Angels and alcohol” (t.s.: #61),
– na #98 – Tim Hughes „Pocketful of faith” (t.s.: #72).

W top 100 nie udaje się zadebiutować albumowi: MS MS „How does it feel”.
 

  • Inne informacje

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii: 1 128 342 kopie (wynik o 84 692 kopie niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż była wyższa i wynosiła 1 454 766 kopii.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo443 000 kopii (wynik o 8 586 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Łączny tygodniowy nakład albumów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż fizyczna i cyfrowa + streamingowy ekwiwalent)1 571 342 kopie (wynik o 76 106 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Top 40 omówionego notowania odnaleźć można na stronie The Official Charts Company – tutaj.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.

fot. okładka albumu: Tame Impala „Currents” (stereogum.com)