Brytyjskie „numery dwa” #1: Michael Jackson, U2, Stardust, True Steppers & Dane Bowers feat. Victoria Beckham, Kylie Minogue

Cykl dedykowany singlom, które na The UK Singles Chart dotarły maksymalnie do miejsca 2. W części pierwszej opisuję single: Michael Jackson „You rock my world”U2 „Hold me, thrill me, kiss me, kill me”Stardust „Music sounds better with you”, True Steppers‬ & ‪Dane Bowers‬ feat. Victoria Beckham „Out of your mind”Kylie Minogue „Confide in me”.

 

  • Michael Jackson „You rock my world” (2001)

– pierwszy singiel z albumu „Invincible” (2001) z trwającym ponad 13 minut (w pełni wersji) teledyskiem w reżyserii Paula Huntera,
– debiut na #2 w notowaniu z 14.10.2001 r. (zobacz) → wtedy „numerem jeden” po raz czwarty i ostatni był singiel: Kylie Minogue „Can’t get you out of my head” (trzeci najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii),
– 3 tygodnie w top 10 (#2 → #6 → #8),
– 18 tygodni w top 100 (15 + dodatkowe 3 tygodnie w 2009 r. po śmierci Króla Pop),
– poza top 50 najlepiej sprzedających się singli roku w Wielkiej Brytanii,
– 1 z 7 singli Michaela Jacksona, które na liście zatrzymały się na #2 (artysta ma na koncie 7 solowych „numerów jeden” + 1 z The Jacksons + 1 z projektem USA For Africa).

 

  • U2 „Hold me, thrill me, kiss me, kill me” (1995)

– singiel promujący ścieżkę dźwiękową do filmu „Batman forever” (1995) w reżyserii Joela Schumachera z Valem Kilmerem w roli Batmana (film promowano również m.in. singlem: Seal „Kiss from a rose”, który na liście dotarł do #4),
– debiut na #2 w notowaniu z 11.06.1995 r. (zobacz); obronione #2 tydzień później → w obu notowaniach „numerem jeden”, odpowiednio: piąty i szósty raz (z siedmiu), był singiel wydany przez popularny w tamtym czasie w Wielkiej Brytanii duet Robson & Jerome: „Unchained melody”/„White cliffs of Dover” (singiel z podwójną stroną A; oba utwory to covery, a singiel z nimi był najlepiej sprzedającym się singlem roku w Wielkiej Brytanii),
– 8 tygodni w top 10 (#2 → #2 → #3 → #6 → #10 → #6 → #4 → #7),
– 14 tygodni w top 100,
– dziewiętnasty najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii,
– 1 z 5 singli U2, które na liście zatrzymały się na #2.

 

  • Stardust‬ „Music sounds better with you” (1998)

– jedyny singiel francuskiego house’owego projektu, który tworzyli: połowa duetu Daft Punk w osobie Thomasa Bangaltera + Alan Braxe + wokalista Benjamin Diamond,
– singiel zawierał sample z utworu „Fate” Chaka Khan,
– debiut na #74 jako singiel importowany (pod numerem katalogowym: Roule305) w notowaniu z 26.07.1998 r. (zobacz), kiedy „numerem jeden” po raz pierwszy (z dwóch) był singiel „Viva forever” Spice Girls,
– po 3 tygodniach debiut na #2 jako singiel wydany już na rynku brytyjskim (pod numerem katalogowym: DINSD175) w notowaniu z 16.08.1998 r. (zobacz); obronione #2 tydzień później → w obu notowaniach „numerem jeden”, odpowiednio: drugi i trzeci raz (z trzech), był singiel „No matter what” boysbandu Boyzone (czwarty najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii),
– 5 tygodni w top 10 (#2 → #2 → #4 → #8 → #9),
– 23 tygodnie w top 100 (+ 3 tygodnie singla importowanego),
– jedenasty najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii (nakład: ok. 630 tys. kopii).

 

  • True Steppers‬ & ‪Dane Bowers‬ feat. Victoria Beckham „Out of your mind” (2000)

– singiel promujący album „True stepping” (2000) UK-garage’owego duetu z Wysp Brytyjskich, w którego skład wchodzili: Jonny LisnersAndy Lysandrou,
– pierwszy singiel z solowym udziałem Victorii Beckham (Posh Spice),
– debiut na #2 w notowaniu z 20.08.2000 r. (zobacz) → singiel przegrał głośną w tamtym czasie rywalizację o szczyt listy z innym klubowym utworem: ‪Spiller feat. Sophie Ellis-Bextor „Groovejet (if this ain’t love)” („numer jeden” przez 1 tydzień; ósmy najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii), mimo że w połowie tygodnia zanosiło się na inne rozstrzygnięcie,
– 180 584 kopie = nakład w tygodniu premiery → najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży spośród wszystkich solowych singli członkiń Spice Girls („Groovejet” w analogicznym okresie wygenerowało nakład ok. 202 600 kopii),
– 3 tygodnie w top 10 (#2 → #3 → #5),
– 27 tygodni w top 100,
– dwudziesty pierwszy najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii,
– True Steppers mieli jeszcze 1 inny singiel notowany w top 10 (w którym również pojawia się Dane Bowers); Victoria jako solistka miała dodatkowo 3 takie single (a ze Spice Girls – 10, w tym 9  „numerów jeden” i 1 „numer dwa”), podobnie jak Dane Bowers jako solista (ponieważ jeszcze jako członek boysbandu Another Level w top 10 listy umieścił 7 utworów, w tym 1 „numer jeden” i 1 „numer dwa”).

 

  • Kylie Minogue „Confide in me” (1994)

– pierwszy singiel z albumu „Kylie Minogue” (1994) z intrygującym teledyskiem w reżyserii Paula Boyda,
– debiut na #2 w notowaniu z 04.09.1994 r. (zobacz) → „numerem jeden” po raz piętnasty (!) i ostatni był wtedy singiel: Wet Wet Wet „Love is all around” (najlepiej sprzedający się singiel roku w Wielkiej Brytanii),
– 3 tygodnie w top 10 (#2 → #4 → #6),
– 14 tygodni w top 100,
– poza top 50 najlepiej sprzedających się singli roku w Wielkiej Brytanii,
– po tym singlu Kylie na nowe utwory notowane w top 10 musiała czekać do roku 2000, by następnie zadomowić się w top 10 i kolejno umieszczać w dziesiątce wszystkie brytyjskie single z albumów: „Light years”, „Fever” i „Body language”, 2 single promujące kompilację „Ultimate Kylie” oraz 3 pierwsze (z czterech) single z „X”,
– obok 7 „numerów jeden” australijska królowa (bądź księżniczka) muzyki pop ma na koncie aż 11 brytyjskich „numerów dwa”.

nagłówek – fot. kadr z teledysku: Kylie Minogue „Confide in me” (itunes.apple.com)