Od 7 tygodni „numerem jeden” na The UK Singles Chart jest singiel: Drake feat. Wizkid & Kyla „One dance”.
fot. okładka singla: Drake feat. Wizkid & Kyla „One dance” (complex.com)
W tym czasie aż 6 razy tygodniowy streamingowy ekwiwalent sprzedaży (s.) „One dance” przewyższał jego tradycyjną tygodniową sprzedaż (t.s.):
1. notowanie z 15.04.2016 (pierwszy tydzień „One dance” na szczycie listy)
→ tygodniowy nakład: 72 615 kopii (t.s. 49 398, s. 23 217)
ALE:
2. notowanie z 22.04.2016 (drugi tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 115 078 kopii (t.s. 44 282, s. 70 796)
3. notowanie z 29.04.2016 (trzeci tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 128 535 kopii (t.s. 49 953, s. 78 582)
4. notowanie z 06.05.2016 (czwarty tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 140 731 kopii (t.s. 51 267, s. 89 464)
5. notowanie z 13.05.2016 (piąty tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 123 519 kopii (t.s. 39 837, s. 83 682)
6. notowanie z 20.05.2016 (szósty tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 104 998 kopii (t.s. 29 501, s. 75 497)
7. notowanie z 27.05.2016 (siódmy tydzień na szczycie)
→ tygodniowy nakład: 92 593 kopie (t.s. 25 811, s. 66 782)
Od połowy 2014 r. (gdy streaming stał się dodatkowym obok sprzedaży cyfrowej i fizycznej komponentem listy) łącznie 19 razy utwór z 1. miejsca listy wygenerował w ciągu tygodnia wyższy nakład dzięki streamingowi niż sprzedaży (cyfrowej + fizycznej). 10 razy przytrafiło się to singlom Justina Biebera („What do you mean?”, „Sorry”, „Love yourself”), 3 razy singlowi Mike’a Posnera („I took a pill in Ibiza”), 6 razy singlowi „One dance” Drake’a. Wykaz wszystkich takich przypadków: zobacz (suplement #2).
––––––––––––––––––––––––––––
W tygodniu podsumowanym notowaniem z dnia 6 maja 2016 r. singiel „One dance” osiągnął rekordową liczbę odtworzeń w streamingu – ok. 8 946 400 odtworzeń w serwisach streamingowych na terenie Wielkiej Brytanii na przestrzeni 7 dni; w konsekwencji: wygenerował rekordowy (tygodniowy) streamingowy ekwiwalent sprzedaży – 89 464 kopie.
Już tydzień wcześniej (ok. 7 858 200 odtworzeń w streamingu, a zatem 78 582 kopie streamingowego ekw. sprzedaży) Drake pobił ze swoim „One dance” rekord należący do singla „Hello” Adele, który wynosił się: ok. 7 324 400 odtworzeń w streamingu w ciągu tygodnia (wynik osiągnięty w tygodniu premiery „Hello”), a zatem 73 244 kopie streamingowego ekw. sprzedaży.
––––––––––––––––––––––––––––
Gdyby o pozycji utworów na liście decydowała (jak było to do połowy 2014 r.) wyłącznie ich sprzedaż cyfrowa i fizyczna, „One dance” na 1. miejscu The UK Singles Chart figurowałoby nie 7, lecz tylko 3 razy. W 4 majowych notowaniach zajmowałoby kolejno: #2 (not. z 06.05), #3 (not. z 13.05), #3 (not. z 20.05), #3 (not. z 27.05).
Kto zatem był liderem sprzedaży (ale nie liderem sprzedażowo-streamingowego The UK Singles Chart) 4 ostatnich tygodni?
Calvin Harris feat. Rihanna „This is what you came for”:
notowanie z 06.05.2016 – #2 na liście (107 446 kopii), #1 w sprzedaży (66 518 kopii)
notowanie z 13.05.2016 – #2 na liście (109 942 kopie), #1 w sprzedaży (57 106 kopii)
Justin Timberlake „Can’t stop the feeling!”:
notowanie z 20.05.2016 – #2 na liście (98 982 kopie), #1 w sprzedaży (67 277 kopii)
notowanie z 27.05.2016 – #2 na liście (86 210 kopii), #1 w sprzedaży (51 883 kopie)
––––––––––––––––––––––––––––
Blogowy wykaz „numerów jeden” na The UK Singles Chart od początku 2010 r. + ich tygodniowe nakłady: zobacz.