Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) opublikowała „Global Music Report” podsumowujący rok 2015 w muzyce w ujęciu globalnym.
Ze strony Związku Producentów Audio-Video (ZPAV) można pobrać plik z pełnym tekstem raportu. Po szczegóły odsyłam do tekstu. Tutaj natomiast przybliżę tylko kilka wybranych ciekawostek.
Albumowy bestseller roku: Adele „25” – 17,4 mln kopii.
Cyfrowy singiel roku (legalne pobrania + streamingowy ekwiwalent sprzedaży): Wiz Khalifa feat. Charlie Puth „See you again” – 20,9 mln kopii.
Łączne przychody przemysłu muzycznego w 2015 r.:
– wynoszą 15 mld $,
– notują wzrost o 3,2% w stosunku do 2014 r.
Przychody ze sprzedaży muzyki cyfrowej w 2015 r.:
– wynoszą 6,7 mld $,
– stanowią 45% łącznych przychodów przemysłu muzycznego w 2015 r.,
– notują wzrost o 10,2% w stosunku do 2014 r.
Przychody z serwisów streamingowych w 2015 r.:
– stanowią 43% przychodów z rynku cyfrowego,
– stanowią 19% łącznych przychodów przemysłu muzycznego w 2015 r.,
– notują wzrost aż o 45,2% w stosunku do 2014 r.
Przychody ze sprzedaży nośników fizycznych w 2015 r.:
– stanowią 39% łącznych przychodów przemysłu muzycznego w 2015 r.,
– notują spadek o 4,5% w stosunku do 2014 r.
Z raportu dowiemy się również m.in.:
– jak status globalnej supergwiazdy wypracowali sobie Robin Schulz i The Weeknd,
– jakie cyfrowe serwisy muzyczne działają w Polsce.