„Numery jeden” światowych zestawień muzycznych opublikowanych w okresie od 17 sierpnia 2015 r. do 23 sierpnia 2015 r.
- Informacja w nawiasie = który raz dany utwór albo album notowany jest na szczycie listy.
- Katalog blogowych wpisów z singlowymi i albumowymi „numerami jeden” z poszczególnych tygodni: zobacz.
Polska
– stacje radiowe (ZPAV AirPlay Top): Adam Lambert „Ghost town” (1)
– kanały muzyczne (ZPAV AirPlay TV): Avicii „Waiting for love” (2)
– streaming utworów (Spotify): Major Lazer x DJ Snake feat. MØ „Lean on”
– streaming utworów (Deezer): Major Lazer x DJ Snake feat. MØ „Lean on”
– sprzedaż albumów (OLiS): Frank Sinatra „Empik Jazz Club: Frank Sinatra – the very best of” (1)
– streaming albumów (Deezer): Dr. Dre „Compton: a soundtrack by Dr. Dre”
źródło: bestsellery.zpav.pl, deezer.com, spotify.com (Deezer: stan na 23.08.2015 r.)
Świat (United World Chart)
– single (Global Track Chart): The Weeknd „Can’t feel my face” (1) – 275.000 pkt
– albumy (Global Album Chart): Dr. Dre „Compton: a soundtrack by Dr. Dre” (1) – 414.000 kopii
źródło: mediatraffic.de
Australia
– single (ARIA Singles Chart): Delta Goodrem „Wings” (2)
– albumy (ARIA Albums Chart): Bullet For My Valentine „Venom” (1)
źródło: ariacharts.com.au
Francja
– single (French SNEP Top 100 Singles): Nicky Jam & Enrique Iglesias „El perdón” (2)
– albumy (French SNEP Top 200 Albums): Louane „Chambre 12” (11)
źródło: chartsinfrance.net
Hiszpania
– single (Top 100 Canciones): Gente de Zona feat. Marc Anthony „La gozadera” (6)
– albumy (Top 100 Álbumes): Antonio José „El viaje” (3)
źródło: promusicae.es
Kanada
– single (The Billboard Canadian Hot 100): OMI „Cheerleader (Felix Jaehn remix)” (10)
– albumy (Canadian Albums): Dr. Dre „Compton: a soundtrack by Dr. Dre” (1)
źródło: billboard.com
Niemcy
– single (Offizielle Deutsche Single Chart): Robin Schulz feat. Francesco Yates „Sugar” (2)
– albumy (Offizielle Deutsche Album Chart): Saltatio Mortis „Zirkus Zeitgeist” (1)
źródło: offiziellecharts.de
USA
– single (The Billboard Hot 100): OMI „Cheerleader (Felix Jaehn remix)” (5)
– albumy (The Billboard 200 – sprzedaż + streamingowy ekwiwalent): Luke Bryan „Kill the lights” (1) – 345 tys. kopii (w tym tradycyjna sprzedaż: 320 tys. kopii)
– stacje radiowe (Radio Songs): The Weeknd „Can’t feel my face” (2) – 158 mln audience impressions
– sprzedaż cyfrowa utworów (Digital Songs): The Weeknd „Can’t feel my face” (2) – 119 tys. kopii
– streaming utworów (Streaming Songs): Silentó „Watch me (whip/nae nae)” (4) – 21,2 mln odtworzeń
– serwisy subskrypcyjne – utwory (On-Demand Songs): The Weeknd „Can’t feel my face” (5)
źródło: billboard.com
Wielka Brytania
– single (The UK Singles Chart): Jess Glynne „Don’t be so hard on yourself” (1) – 61 994 kopie (tradycyjna sprzedaż: 51 854 kopie, streamingowy ekwiwalent: 10 140 kopii)
– albumy (The UK Albums Chart): Cilla Black „The very best of Cilla Black” (1) – 12 965 kopii (tradycyjna sprzedaż: 12 901 kopii, streamingowy ekwiwalent: 64 kopie)
– stacje radiowe: Charlie Puth feat. Meghan Trainor „Marvin Gaye” (1)
– sprzedaż utworów (cyfrowa i fizyczna): Jess Glynne „Don’t be so hard on yourself” (1) – 51 854 kopie
– streaming utworów: Calvin Harris + Disciples „How deep is your love” (2) – ok. 2,36 mln odwtworzeń
Raport z Wielkiej Brytanii: notowania z 21.08.2015 r. (z dokładnymi danymi na temat nakładów) – w osobnym wpisie.
źródło: officialcharts.com, ukairplaychart.com
Włochy
– single (FIMI Top Digital Download): Baby K feat. Giusy Ferreri „Roma – Bangkok” (3)
– albumy (FIMI Album Chart): The Kolors „Out” (12)
źródło: fimi.it