„Numery jeden” światowych zestawień muzycznych opublikowanych w okresie od 30 listopada 2015 r. do 6 grudnia 2015 r.
- Informacja w nawiasie = który raz dany utwór albo album notowany jest na szczycie listy.
- Katalog blogowych wpisów z singlowymi i albumowymi „numerami jeden” z poszczególnych tygodni: zobacz.
Polska
– stacje radiowe (ZPAV AirPlay Top): Adele „Hello” (1)
– kanały muzyczne (ZPAV AirPlay TV): Kygo feat. Ella Henderson „Here for you” (1)
– streaming utworów (Spotify): Adele „Hello”
– streaming utworów (Deezer): Justin Bieber „Sorry”
– sprzedaż albumów (OLiS): Adele „25” (1)
– streaming albumów (Deezer): Tede & Sir Michu „Vanillahaj$: edycja premium”
źródło: bestsellery.zpav.pl, deezer.com, spotify.com (streaming: stan na 06.12.2015 r.)
Świat (United World Chart)
– single (Global Track Chart): Adele „Hello” (5) – 721.000 pkt (po 5 tygoniach: 4.833.000 pkt!)
– albumy (Global Album Chart): Adele „25” (1) – 5.706.000 kopii (najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży albumu w historii; po tygodniu „25” jest już najlepiej sprzedającym się albumem na świecie w 2015 r.)
źródło: mediatraffic.de
fot. okładka albumu: Adele „25” (papermag.com)
Australia
– single (ARIA Singles Chart): Adele „Hello” (6)
– albumy (ARIA Albums Chart): Adele „25” (2)
źródło: ariacharts.com.au
Francja
– single (French SNEP Top 100 Singles): Adele „Hello” (6)
– albumy (French SNEP Top 200 Albums): Adele „25” (2)
źródło: chartsinfrance.net
https://www.youtube.com/watch?v=MIgKHiFfB0k
Hiszpania
– single (Top 100 Canciones): Justin Bieber „Sorry” (2)
– albumy (Top 100 Álbumes): Adele „25” (1)
źródło: promusicae.es
Kanada
– single (The Billboard Canadian Hot 100): Adele „Hello” (5)
– albumy (Canadian Albums): Adele „25” (1) – ok. 305 900 kopii
źródło: billboard.com
Niemcy
– single (Offizielle Deutsche Single Chart): Adele „Hello” (6)
– albumy (Offizielle Deutsche Album Chart): Helene Fischer & The Philharmonic Orchestra „Weihnachten” (2)
źródło: offiziellecharts.de
USA
– single (The Billboard Hot 100): Adele „Hello” (5)
– albumy (The Billboard 200 – sprzedaż + streamingowy ekwiwalent): Adele „25” (1) – 3,48 mln kopii (w tym tradycyjna sprzedaż: 3 377 885 kopii)
– albumy (Top Album Sales – sprzedaż): Adele „25” (1) – 3 377 885 kopii
– stacje radiowe (Radio Songs): Adele „Hello” (3) – 163 mln audience impressions
– sprzedaż cyfrowa utworów (Digital Songs): Justin Bieber „Sorry” (1) – 178 tys. kopii
– streaming utworów (Streaming Songs): Adele „Hello” (5) – 35,5 mln odtworzeń (pierwszy utwór, który w 5 różnych tygodniach notuje liczbę odtworzeń w streamingu powyżej 30 mln)
– serwisy subskrypcyjne – utwory (On-Demand Songs): Justin Bieber „Sorry” (2) – 12,7 mln odtworzeń
Osiągnięcia albumu „25” Adele w USA w tygodniu premiery:
– 3 377 885 kopii – najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży (fizycznej + cyfrowej) albumu, odkąd stosowany jest system monitorowania sprzedaży muzyki w USA – Nielsen SoundScan (od 1991 r.),
– 3,48 mln kopii – najwyższy tygodniowy nakład albumu (sprzedaż + streamingowy ekwiwalent sprzedaży) na sprzedażowo-streamingowej liście The Billboard 200, która uwzględnia streaming dopiero od roku,
– pierwszy album od wprowadzenia systemu Nielsen SoundScan, który w ciągu tygodnia rozszedł się w nakładzie przekraczającym 3 mln kopii,
– drugi album (zastrzeżenie – jw.), który w ciągu tygodnia rozszedł się w nakładzie przekraczającym 2 mln kopii (pierwszy: ‚N Sync „No strings attached” – sprzedaż w tygodniu premiery przypadającym na marzec 2000 r.: 2,42 mln kopii) (rekord ‚N Sync Adele pobiła już w czwarty dzień obecności „25” w sprzedaży),
– dwudziesty album (zastrzeżenie – jw.), który w ciągu tygodnia znajduje co najmniej 1 mln nabywców w USA,
– po tygodniu „25” jest bestsellerem roku w USA (tuż przed premierą tego albumu liderką była Taylor Swift z albumem „1989”, który w samym 2015 r. znalazł 1,78 mln nabywców),
– ok. 1,64 mln kopii – najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej albumu w USA (od maja 2011 r. rekord należał do albumu Lady Gaga „Born this way” – 662 tys. kopii w tygodniu premiery),
– blisko połowa (49%) łącznej cyfrowej sprzedaży albumów w USA w podsumowywanym tygodniu (3,43 mln kopii) jest zasługą „25” (1,64 mln kopii),
– „25” znalazło w ciągu tygodnia premiery ponad 2 razy więcej nabywców niż w tym samym czasie wszystkie albumy notowane na The Billboard 200 na miejscach od 2. do 100. razem wzięte,
– co minutę sprzedawano 335 kopii „25”,
– tygodniowa sprzedaż „25” na CD: ok. 1,71 mln kopii,
– tygodniowa sprzedaż „25” na winylu: ok. 22 tys. kopii – trzeci najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży albumu wydanego na winylu (rekord: Jack White „Lazaretto” – ok. 40 tys. kopii).
źródło: billboard.com
Wielka Brytania
– single (The UK Singles Chart): Justin Bieber „Love yourself” (1) – 115 821 kopii (tradycyjna sprzedaż: 56 088 kopii, streamingowy ekwiwalent: 59 733 kopie)
– albumy (The UK Albums Chart): Adele „25” (2) – 439 337 kopii (brak streamingowego ekwiwalentu)
– stacje radiowe: Adele „Hello” (5)
– sprzedaż utworów (cyfrowa i fizyczna): Justin Bieber „Love yourself” (1) – 56 088 kopii
– streaming utworów: Justin Bieber „Love yourself” (1) – ok. 5,9733 mln odtworzeń
źródło: officialcharts.com, ukairplaychart.com
Włochy
– single (FIMI Top Digital Download): Adele „Hello” (6)
– albumy (FIMI Album Chart): Modà „Passione maledetta” (1)
źródło: fimi.it