Raport z Wielkiej Brytanii: notowania z 17.07.2015 r. [tydzień 29/2015]

Autorski komentarz do notowań The UK Singles Chart i The UK Albums Chart opublikowanych przez The Official Charts Company dnia 17 lipca 2015 r. (wersja skrócona).

Katalog opublikowanych dotychczas przeze mnie raportów z Wielkiej Brytanii: zobacz.
 

THE UK SINGLES CHART

  • Top 10

Top 10 notowania The UK Singles Chart z dnia 17 lipca 2015 r.:
(dane liczbowe uwzględniają sprzedaż cyfrową i fizyczną utworów + streamingowy ekwiwalent)

10. Fifth Harmony feat. Kid Ink „Worth it” (2 tyg. w top 10) (↓ z #3) – 41 182 kopie
9. OMI „Cheerleader” (13 tyg. w top 10) (↑ z #12) – 41 490 kopie
8. Walk The Moon „Shut up + dance” (6 tyg. w top 10) (↓ z #6) – 41 693 kopie
7. Tinie Tempah feat. Jess Glynne „Not letting go” (4 tyg. w top 10) (↓ z #5) – 47 368 kopii
6. Avicii „Waiting for love” (1 tydz. w top 10) (powrót) – 51 592 kopie
5. David Zowie „House every weekend” (2 tyg. w top 10) (↓ z #1) – 57 040 kopii
4. Sam Feldt feat. Kimberly Anne „Show me love” (N) – 60 663 kopie
3. Lost Frequencies „Are you with me” (4 tyg. w top 10) (↑ z #4) – 65 719 kopii
2. Years & Years „Shine” (2 tyg. w top 10) (↔) – 67 325 kopii
1. Little Mix „Black magic” (N)112 684 kopie (tradycyjna sprzedaż: 100 746 kopii, streaming: 11 938 kopii)
 

 
Utwory, które opuszczają top 10:

– na #13 – Rita Ora „Poison” (2 tyg. w top 10) (↓ z #7),
– na #15 – Krept & Konan feat. Jeremih „Freak of the week” (2 tyg. w top 10) (↓ z #9),
– na #16 – James Bay „Let it go” (1 tydz. w top 10) ( z #10),
– na #17 – Birdy „Wings” (1 tydz. w top 10) ( z #8).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego ekwiwalentu, lider pozostałby bez zmiany, a pozostałe pozycje zajmowaliby: #2 Sam Feldt i Kimberly Anne, #3 Years & Years, #4 David Zowie, #5 Lost Frequencies, #6 Avicii, #7 Tinie Tempah i Jess Glynne, #8 Birdy „Wings” (zamiast #17), #9 Fifth Harmony i Kid Ink, #10 Walk The Moon, a OMI zajmowałby #13.

„Black magic” jest czwartym „numerem jeden” w karierze girlsbandu Little Mix, który zwyciężył w ósmej brytyjskiej edycji talent show „The X Factor”. Wcześniej na 1. miejscu listy meldowały się single: „Wishing on a star” (2011, utwór nagrany przez finalistów ówczesnej edycji „The X Factor”), „Cannonball” (2011), „Wings” (2012). Ostatni z wymienionych utworów jest póki co bestsellerem grupy – nakład do chwili publikacji notowania: 526 717 kopii.

„Black magic” w streamingu zajmuje miejsce 22.

Po raz szesnasty w tym roku singiel z 1. miejsca legitymuje się sześciocyfrowym tygodniowym nakładem (tradycyjna sprzedaż + streamingowy ekwiwalent), choć dopiero po raz dziewiąty dzieje się tak już dzięki samej tradycyjnej sprzedaży.
 

  • Sytuacja poza top 10

Swoje najlepsze jak dotąd pozycje na liście osiągają single:

– The Weeknd „Can’t feel my face” (↑ z #37 na #25) (t.s.: #26),
– The Score „Oh my love” (↑ z #77 na #47) (t.s.: #27),
– The Chemical Brothers feat. Q-Tip „Go” (↑ z #57 na #53) (t.s.: #36),
– Pitbull feat. Chris Brown „Fun” (↑ z #89 na #71) (t.s.: #65).

W gronie nowości na liście dostrzeżemy:

– na #55 – Bring Me The Horizon „Happy song” (t.s.: #34),
– na #79 – Nick Jonas „Chains” (t.s.: #49),
– na #87 – Fetty Wap feat. Remy Boyz „679” (t.s.: #96),
– na #95 – Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson „Ain’t nobody (loves me better)” (wynik osiągnięty wyłącznie dzięki streamingowi).

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. singlom: Example „Whisky story” (t.s.: #58), Eminem feat. Gwen Stefani „Kings never die” (t.s.: #60)Tinashe feat. Iggy Azalea „All hands on deck” (t.s.: #70)Kelly Clarkson „Invincible” (t.s.: #79).
 

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Little Mix „Black magic” (2). Zobacz aktualne top 40: tutaj.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychLost Frequencies „Are you with me” (2).

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii: 2 479 930 kopii.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo4 771 695 kopii – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 477 169 500 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych.

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + streamingowy ekwiwalent): 7 251 625 kopii.

Top 40 omówionego notowania odnaleźć można na stronie The Official Charts Companytutaj.

fot. okładka singla: Little Mix „Black magic” (little-mix.com)

 

THE UK ALBUMS CHART

  • Top 10

Top 10 notowania The UK Albums Chart z dnia 17 lipca 2015 r.:
(dane liczbowe uwzględniają sprzedaż cyfrową i fizyczną albumów + streamingowy ekwiwalent)

10. George Ezra „Wanted on voyage” (↑ z #13) – 4 850 kopii
9. Ed Sheeran „+” (↑ z #17) – 4 900 kopii
8. Florence + The Machine „How big, how blue, how beautiful” (↓ z #6) – 6 515 kopii
7. Fleetwood Mac „The very best of” (↑ z #14) – 7 031 kopii
6. Lionel Richie & The Commodores „The definitive collection” (↓ z #3) – 8 827 kopii
5. Taylor Swift „1989” (↔) – 10 281 kopii
4. Sam Smith „In the lonely hour” (↑ z #7) –  10 407 kopii
3. James Bay „Chaos and the calm” (↑ z #4) – 14 940 kopii
2. Ed Sheeran „x” (↓ z #1) – 16 751 kopii
1. Years & Years „Communion” (N) – 55 592 kopie (tradycyjna sprzedaż: 52 367 kopii, streaming: 3 225 kopii)

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego ekwiwalentu, lider pozostałby bez zmian, a pozostałe lokaty w top 10 zajmowaliby: #2 James Bay, #3 Ed Sheeran „x”, #4 Taylor Swift, #5 Sam Smith, #6 Lionel Richie i The Commodores, #7 Fleetwood Mac, #8 Florence + The Machine, #9 Jack Savoretti (zamiast #12), #10 George Ezra, a Ed Sheeran „+” – #12.

„Communion” jest debiutanckim albumem zdobywców tytułu BBC Sound Of 2015 – brytyjskiego tria Years & Years. Nakład, z jakim ten tytuł debiutuje na 1. miejscu, nieco ustępuje jednak wynikowi otwarcia fonograficznego długogrającego debiutu zdobywcy 2. miejsca we wspomnianym konkursie, czyli Jamesa Baya i jego „Chaos and the calm” (64 440 kopii, w tym sprzedaż: 61 943 kopie). Na liście streamingowej „Communion” debiutuje na miejscu 2.

#1 na Albums Streaming Chart: Ed Sheeran „x” (15).
#1 na Compilations Chart (lista mierząca nakłady kompilacji utworów wykonywanych przez różnych artystów): „NOW that’s what I call summer party” (4).
 

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #18 – Fifth Harmony „Reflections” (t.s.: #19),
– na #24 – Prides „The way back up” (t.s.: #23),
– na #43 – Groove Armada „Little black book” (t.s.: #37),
– na #44 – Cradle Of Filth „Hammer of the witches” (t.s.: #36),
– na #48 – Four Tet „Morning/evening” (t.s.: #40),
– na #67 – Little Boots „Working girl” (t.s.: #56),
– na #73 – R5 „Sometime last night” (t.s.: #63),
– na #74 – Between The Buried & Me „Coma ecliptic” (t.s.: #59),
– na #98 – Owl City „Mobile orchestra” (t.s.: #84).
 

  • Inne informacje

Gdzie podziewają albumy, które poprzednio debiutowały w top 10:

– z #2 na #15 – spada album „The long way home” Krept & Konan (t.s.: #18),
– z #8 na #97 – spada album „Young blood” Saint Raymond (t.s.: #91),
– z #9 na #70 – spada album „Work it out” Lucy Rose (t.s.: #69).

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii: 1 213 034 kopieZe streamingu pochodzi dodatkowo434 414 kopii.

Łączny tygodniowy nakład albumów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż fizyczna i cyfrowa + streamingowy ekwiwalent)1 647 448 kopii.

Top 40 omówionego notowania odnaleźć można na stronie The Official Charts Company – tutaj.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.

fot. okładka albumu: Years & Years „Communion” (billboard.com)